Beste gemeenteleden,

Samen met een heel aantal andere kerken uit Zaanstad zal ook onze gemeente zijn medewerking verlenen aan de lichtjestocht. De lichtjestocht is een indrukwekkende wandeling voor jong en oud van circa 1 uur. Het betreft een geheel verlicht pad door het Jagersveld waarbij het kerstverhaal levendig zal worden uitgespeeld. Zo kan eenieder kennis maken met het kerstverhaal en het in levenden lijve ervaren. Daarbij zal er voor de kinderen een puzzeltocht zijn gedurende de route met diverse activiteiten.

U begrijpt dat dit een grote organisatie zal zijn waarvoor we meerdere vrijwilligers zoeken die ons hierbij kunnen ondersteunen op de desbetreffende dag. Het evenement vindt plaats op zaterdag 23 december van 17-21 uur. Het is ook mogelijk om een gedeelte hiervan vrijwillig bij te dragen door het spelen van een rol of bijdragen bij een andere bezigheid.

• Vrijwilligers met een inlevende rol (acteren)
    o Romeinse wachters voor bij de volkstelling en inschrijving
    o Jongeman als Jozef
    o Herbergieren die iedereen vermelden dat het vol is
    o Herders bij de schapen
  • Vrijwilligers bij een activiteitentent – Schrijven van kerstkaarten, chocolademelk met slagroom uitdelen,  vuurkorven aansteken en brandende houden, enz.
  • Vrijwilligers voor op- en afbouw – Voor dit evenement zijn een hoop spullen nodig en moet er het nodige worden opgebouwd en ’s avonds weer worden afgebouwd. (Opbouw begint al op tijd in de ochtend, afbouw uiteraard vanaf ±21:00 uur)
  • Vrijwilligers voor het gelegenheidskoor – Voor het engelenkoor zoeken we vrijwilligers die op rooster, gedurende 45 minuten, bekende kerstliederen willen zingen.

Mocht u geïnteresseerd zijn in één van de bovenstaande rollen, dan kunt u contact opnemen via het volgende mailadres:lichtjestochtzaanstad@gmail.com
Vermeld hierbij uw naam, kerk, telefoonnummer en de rol die u graag op zich zou willen nemen. U krijgt dan z.s.m. reactie en wordt gekoppeld aan de hoofdverantwoordelijke van het desbetreffende team.

Wellicht lukt het u niet om als vrijwilliger te helpen op die dag. Toch is het mogelijk om een steentje bij te dragen. Om het gehele pad te verlichten zijn wij bezig met het verzamelen van conservenpotten. Denk hierbij aan oude jam-, pindakaas- en groentepotten. Deze mogen ontdaan zijn van het etiket en worden voor de tocht voorzien van een brandend lichtje en zal langs de route worden geplaatst. De potten inclusief deksel en zonder etiket worden elke zondagochtend verzameld in de groene krat in de entreehal. Spaart u met ons mee?

Wij hopen op uw medewerking Uiteraard zou het ook erg gewaardeerd worden als u mensen uitnodigt om het evenement te komen bezoeken.

Bedankt namens Kitty Prins en Annemarij Koekkoek

(afvaardiging Noorderkerk – organisatie Lichtjestocht)