Onze almachtige God.

Wat werden zijn discipelen innerlijk versterkt toen Jezus hen vóór zijn hemelvaart op het hart drukte: “Mij is gegeven alle macht in de hemel en op de aarde. Gaat dan heen, Ik ben met jullie al de dagen tot aan de voleinding der wereld”.
Wat prachtig dat er staat: “Mij is gegeven”. Jezus heeft zijn macht niet gegrepen zoals we meestal zien bij machthebbers; zijn macht is Hem door zijn Vader geschonken vanuit een volkomen eenheid met Hem.(Joh.10:30). Een liefdesmacht die niet alleen zijn discipelen de wereld inzendt, maar ook tot in lengte van dagen met de zijnen -met u en mij- zal meegaan.

Overigens, wat bijzonder, dat God zijn almacht deelt met zijn Zoon. En door zijn Zoon, ook met de zijnen. Wij mogen reeds in dit leven delen in zijn liefdesmacht. Dat lezen we in Openbaring 3: 20. “Zie Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen, en we zullen samen eten, Ik met hem en hij met Mij. Wie overwint zal samen met Mij op mijn troon zitten, net zoals Ik overwonnen heb en samen met mijn Vader op zijn troon zit.”
De profeet Judas (:24 en 25) jubelt het uit wanneer Hij ziet dat het Gods macht en kracht is die hem met grote vreugde onwankelbaar voor Gods heerlijkheid doet staan.
Toen ik vorige week enkele dagen in het ziekenhuis belandde vanwege een beenbreuk, werd mijn geestesoog bovenal getrokken door deze, alle situaties overtreffende, liefdesmacht van onze God. God is goed!

Kerntekst.
Heilig, heilig, heilig is de Here God, de Almachtige, die was en die is en die komt.
Openbaring 4:8-b.

Lied.
Zou voor de Heer iets te wonderbaar zijn,
iets te groot of misschien iets te klein?
“Ik ben uw God” spreekt de Heer,
en Ik verlaat u nimmermeer.”

Laat uw oog toch gevangen zijn door Mij,
Ik heb verlost en Ik maak u vrij.
“Ik ben uw God,” spreekt de Heer,
“en Ik betoon Mij keer op keer.”

Gebed.
Heerlijke Vader, wat is het toch schitterend, dat we steeds meer uw liefdesmacht mogen kennen en ervaren.
Uw liefde die uitstijgt boven alle situaties binnen in ons leven of daarbuiten. Ononderbroken richt U onze ogen op U en leren we uw grootheid kennen. Hoe zullen wij uw daarvoor eren en danken.