Kerkdienst PGZ

30 oktober 2022|10:00 - 11:00

Voorganger: Ds. Sjaak Visser

LET OP: t/m 27 nov zijn de diensten in de Westzijderkerk
De wintertijd gaat in: de klok gaat vannacht een uur terug!

• gezamenlijke dienst met PG Assendelft
  • Tienerkerk

Deze zondag is een bijzondere zondag voor de Zaanstreek. Op die zondag vieren in iedere gemeente twee kerken uit de Zaanstreek samen een dienst. In Zaandam vieren we de dienst samen met de gemeente uit Assendelft. Daar is een voor ons bekende voorganger bij betrokken, namelijk dominee Pieter van der Woel. Hij zal de liturgie voor zijn rekening nemen, en ik zal de verkondiging doen. Hij is in deze dienst ook een project koor uit de Zaanstreek aanwezig die de gemeente zang zal ondersteunen. De tekstgedeelten van deze zondag sluiten aan bij liederen die ingestudeerd zijn door het projectkoor van de Zaanstreek. Daar heeft het thema water een belangrijke plaats in, en daarom hebben we gekozen voor het verhaal waar Jezus en Petrus over het water lopen. Dit staat in Mattheus 14 vanaf vers 22. We hebben daarbij een verhaal uit het Oude Testament gezocht, en samen kwamen we toen bij een gedeelte uit Hooglied, namelijk Hooglied 5 vers 2 tot en met 8. Het zijn spannende gedeeltes, en het kan dus ook een spannende uitdagende dienst worden.

Liturgie: Orgelspel (Cantilena); Welkom; Lied 218; Votum en groet; Lied 785; Kyriegebed met 301j; Psalm 150 door Ernest Sands; Themaliedje voor kinderen; Lezen Hooglied 5:2-8; Lied 4a:1-5; Lezen Matteüs 14:22-32; Verkondiging; koor  Wade in the water; Dank- en voorbeden, Mededelingen; Lied 931; Zegen; Zaans kerklied.

Collecten: 1. Diaconie (eigen diaconale werk), 2. Kerk en Eredienst

30 oktober 2022