Kerkdienst Oostzijderkerk

12 juni 2022|10:00 - 11:00

Gezamenlijke dienst met Zaanlands Kerklied

Dit jaar houden we voor de derde keer de gezamenlijke Zaanse Spirit dienst in de Oostzijderkerk. Alle kerken in de Zaanstreek sluiten dan en gezamenlijk vieren we zondag trinitatis. De dienst zal geleid worden door Mirjam Sloots en Hanna van Dorssen. Ook is er, met de inbreng van gemeenteleden uit de breedte van de Zaanstreek, een eigen Zaans kerklied gemaakt en gecomponeerd. Dit zal in deze dienst ook gezongen worden. Het is altijd een groot feest om met zoveel mensen uit de Zaanstreek samen te komen. Weet je allen hartelijk uitgenodigd om 10:00 uur in de Oostzijderkerk.
Hierbij als voorproefje een couplet van het Zaanlands Kerklied.
Land van water en van weidsheid,
Land van groen en land van kerk,
Land van trots op eigen-wijsheid,
Land van moedig mensenwerk.
Voor de gezamenlijke dienst, ook wel de ‘Zaanse Spirit’ genoemd, worden alle leden van de PKN-kerken in de
Zaanstreek bij deze uitgenodigd.
Voor de kinderen is er kinderkerk. En voor oppas van de kleinste gemeenteleden wordt ook gezorgd. Fijn als u er ook kunt zijn.

Collecten (onder voorbehoud van wijziging vanwege de centrale kerkdienst): 1. Diaconie, Schuldhulpmaatje; 2. Eredienst
St. SchuldHulpMaatje is erop gericht om mensen met (dreigende) schulden vroegtijdig te bereiken en hulp te bieden. Naastenliefde is onze basis en het evangelie onze inspiratiebron. Dat betekent dat elk mens aandacht en (zo nodig) zorg en ondersteuning verdient.

12 juni 2022

Oostzijderkerk