21 november 2021|10:00 - 11:00

Voorganger: Sjaak Visser
Laatste zondag kerkelijk jaar

Deze zondag wordt altijd druk bezocht. Maar in de huidige coronatijd is dat helaas beperkt mogelijk. Daarom heeft de kerkenraad besloten om voor deze zondag het reserveringssysteem weer in te stellen. Je kunt op donderdag 18 november en vrijdag 19 november  van 15.00 tot 17.00 uur een reservering doen op het volgende telefoonnummer: 06-455 95 245. LET OP: dit is een ander nummer dan afgelopen zondag werd afgelezen bij de afkondigingen. Dat nummer vervalt.

Ook is de dienst digitaal te volgen via ‘kerkdienstgemist.nl’, en is de kerk ’s middags extra open, zie bericht hieronder in deze Nieuwsbrief.

• Kindernevendienst en oppasdienst.
  • Tienerdienst

Bij de dienst van de laatste zondag van het kerkelijk jaar staan we in de eerste plaats stil bij die gemeenteleden die het afgelopen jaar overleden zijn. We noemen de naam en steken voor hen een lichtje aan aan de paaskaars. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om hen te gedenken die ons in de loop van het leven ontvallen zijn. Vanwege corona en vanwege de privacy zullen gemeenteleden na de zegen een kaarsje aan kunnen steken aan de paaskaars. Tijdens de dienst zal er voor iedere overledene van het afgelopen jaar ook een kaarsje aangestoken worden. In deze dienst staan we stil bij Openbaring 21 en Johannes 14. Het zal gaan over de vraag wat het betekent om te geloven in een hemel en wat mogen en kunnen we ons hierbij voorstellen. Welke invloed heeft het geloof in de hemel op ons leven nu? En wat is de weg die de bijbel ons hierin wijst. Lang niet alle vragen kunnen en zullen beantwoord worden, maar er zal een weg gewezen worden hoe we op een inspirerende wijze het geloof in de hemel een plaats in ons leven kunnen geven.

Liturgie
Orgelspel, welkom en stil gebed / Staande Psalm 62 vs 1 en 5/ Moed en groet/ Kindergesprek door Trijntje Munters / Kinderlied Lied 776 / Inleiding op de Dienst/ Lied 281 vs 1,2 en 4 – harpspel dan vs 6,9 en 10 / gebed / Openbaring 21 – vs 9-23/ Lied 766 vs 1 en 3 / Johannes hfd 14: 1-7 / Lied 663 / Verkondiging / Harpspel / Zingen “Ik zal er zijn” van Sela / Gedicht door Willem Munters / We gedenken hen die ons ontvallen zijn / Harpspel / Gedachtenis van de namen; worden voorgelezen / Gedicht door Willem Munters / Lied 62B (Nederlands) / voorbeden / inzameling gaven en mededelingen / Slotlied 416 / Zegen.

Collectes :     1e collecte: Algemene Diaconie   2e collecte: Pastoraat: Omzien naar Elkaar

21 november 2021