Kerkdienst Noorderkerk

25 augustus|10:00 - 11:00

Voorganger: Kandidaat Fred Toetenel;
Organist: Harma Beenes;

Op 31 december 2023 had ik het genoegen om voor de tweede keer voor te gaan in uw gemeente. Zondag 25 augustus zal de derde keer zijn. Ik kijk er met veel genoegen naar uit. Op dit moment ben ik nog steeds studerende voor predikant aan de Protestantse Theologische Universiteit (PThU) die zich per 1 september in Utrecht gaat vestigen. Ik ben met veel plezier sinds april lid van het Westzijderkerkkoor dat onder bezielende leiding staat van Cor Helfesteijn. Tijdens de ‘inleiding op de viering’ en tijdens de preek zal ik ingaan op het verhaal uit Lucas 8:26-39. Jezus ontmoet in het land van de heidense Gerasenen een man die bezeten is door meerdere duivels. Dit bijzondere verhaal koppel ik aan het lied Running Up That Hill/A Deal With God van Kate Bush uit 1985. Ik hoop u allen te ontmoeten aanstaande zondag.
Met vriendelijke groet, Fred Toetenel

Liturgie:
Welkom, de kaarsen worden aangestoken, stil gebed.
Lied 216: Dit is een morgen als ooit de eerste.
Bemoediging en drempelgebed
Voorganger: in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest
Allen: Amen
Voorganger: Onze hulp is in de naam van de Heer
Allen: die hemel en aarde gemaakt heeft
Voorganger: Heer, vergeef ons al wat wij misdeden,
Allen: en laat ons weer in vrede leven
Voorganger: Amen
Lied 68:1, 7 en 9; Inleiding op de viering; Kyriegebed (Na “Zo bidden wij allen”,
zegt de gemeente: “Heer, ontferm u”); Glorialied Lied 304; Groet; Lied 653: 1 en 2
Lezing: Lucas 8: 26-39; video Kate Bush, Running Up That Hill/A Deal with God.
Verkondiging; Stilte; Orgelspel; Lied 653: 3 en 7; Mededelingen, inzameling van gaven
Dank- en voorbeden, stil gebed. Lied 416; Zegen

Collectes:
1e Diaconie: bestemd voor het eigen diaconale werk.
2e Kerk en Eredienst

25 augustus