Kerkdienst Noorderkerk

Voorganger: pastor Eveline Masetti;
Organist: Dick van Bezooijen;

Inleiding op de dienst:
‘Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.’ Hoe vaak heb je dat niet gehoord, en misschien heb je het ook wel eens gezegd. Tegen je kind, tegen je partner, of tegen jezelf. Je gevoel zegt je, dat je je niet groter moet maken dan je bent, want wat moeten de mensen wel niet van je denken. Er zit angst achter om afgewezen te worden. En dat is niet geheel onterecht. In de tekst van vandaag zien we dat het Jezus ook overkomt.

Liturgie
Orgelmuziek; Welkom & Mededelingen; Aansteken kaarsen; Moment van Stilte; Openingslied 275: 1, 2 en 3; Bemoediging & groet; Kyriegebed; Glorialied 304;
Moment met de kinderen; Gebed voor de opening van de Bijbel; Eerste lezing Ezechiël 2:1-7; Lied 941:1; Tweede lezing Marcus 6:1-6; L 941: 2 en 4; Overweging; Orgelmuziek; L 974: 1, 2 en 5; ds. Mirjam Vermeij stelt zich voor.
Gebeden, stil gebed, gezongen Onze Vader LB 1006; Mededelingen; Collecte;
Slotlied lied 416; Zegen beantwoord met gezongen amen. Orgelmuziek

Collectes
1e Diaconie, De Bron
Diaconaal Centrum De Bron wil vanuit de christelijke inspiratie een open en gastvrije plek zijn te midden van de samenleving in Poelenburg, waar aandacht is voor de aandacht en waar ruimte is om te verbinden. Aandacht voor ieder mens met heel zijn/haar levensverhaal en beweegredenen. Aandacht voor zingeving, spiritualiteit en religie. Er wordt voortdurend gezocht naar verbinding en verbondenheid: met
jezelf, de gemeenschap en het ‘grote geheim’: het wezen, de essentie van
alles om ons heen. Er worden diverse activiteiten op verschillende
terreinen georganiseerd om deze verbinding en ontmoeting tot
stand te brengen.
2e Protestantse Kerk, Pastoraat
Dove mensen voelen zich vaak eenzaam en onbegrepen in gewone kerkelijke gemeenten. Hun visuele dovenwereld is een totaal andere dan de horende woordenwereld. Daarom is er binnen de Protestantse Kerk categoriaal pastoraat voor doven. Speciaal opgeleide dovenpastors helpen dove mensen om de weg met God te gaan, bijvoorbeeld in dovendiensten met gebarentaal. Dovenpastors maken deel uit van het Interkerkelijk Dovenpastoraat dat hen helpt zo goed mogelijk invulling te geven aan kerkelijk werk onder dove mensen.

Gemeente-beraad na de kerkdienst.

7 juli

Noorderkerk