1 oktober 2023|10:00

• kindernevendienst
  • tienerdienst
Liturgie
Woord van welkom , stil gebed , intochtlied: 216 (Dit is een morgen als ooit de eerste) , Groet en bemoediging , kindermoment , zingen: 663 (Al heeft Hij ons verlaten) , Gebed om ontferming . Nadat de voorganger uitspreekt “Zo bidden wij”, gemeente: “Heer
ontferm U” , zingen: 318 ( Gebed voor de opening van Gods woord )
Schriftlezing Johannes 14: 1-1 4, zingen Lied 339a , verkondiging .
Eventueel Meditatief orgelspel: Amazing Grace of ….. of …..
Lied: (Evangelische Liedbundel) Lied 203 Genade, zo oneindig groot ,
Dankgebed – en voorbeden , stil gebed en Het Onze Vader , mededelingen door ouderling van dienst , slotlied staand : 416 (Ga met God en Hij zal met je zijn) , uitzending en zegen , uitleidend orgelspel: (Bach of Händel indien mogelijk)

Collecten:
1e: Kerk en Israël, diaconie; 2e: Kerk en Eredienst
Voor de Protestantse kerk is de relatie met het Joodse volk een wezenlijk onderdeel van de eigen identiteit. Daarom bezinnen we ons op de Joodse wortels van ons geloof en bevorderen we het gesprek tussen Joden en Christenen. Ook staan we op tegen antisemitisme. In Nederland rusten we predikanten en gemeenten toe op het gebied van de relatie met het volk Israël. In Israël steunen we onder andere het werk van Nes Ammim, een internationale Christelijke gemeenschap.

1 oktober 2023