Kerkdienst Noorderkerk

17 september 2023|10:00

Voorganger: Gerdien Neels

• Startzondag
    Aansluitend op de kerkdienst van 17 september ter gelegenheid van de Startzondag worden enkele activiteiten georganiseerd voor kinderen, jongeren en ouderen met aansluitend een lunch.
  • Kindernevendienst
  • Tienerkerk

Ga mee!
Komende zondag starten we weer het nieuwe seizoen met elkaar. Thema van de dienst zal zijn: Ga mee, samen getuigen van geloof, hoop en liefde. We luisteren naar het verhaal waarin Jezus zijn leerlingen roept om hem te volgen. Wat kan die oproep ons leren over hoe wij vandaag de dag getuigen kunnen zijn van Gods Liefde?
We nemen afscheid van enkele ambtsdragers en mogen ook weer nieuwe ambtsdragers verwelkomen. Het belooft een vrolijke muzikale viering te worden, met stof tot nadenken voor komend nieuw seizoen. Ga je mee?
Ouderenpastor Eveline Masetti en ds. Gerdien Neels

Liturgie:
Welkom – de kaarsen worden aangestoken; Moment van stilte;
Aanvangslied Lied 672 vers 1 en 2; Groet / bemoediging; Lied 673 vers 3; Gebed
Lied ‘Ga dan op weg’- melodie lied 868; Gebed bij de opening van de schrift; Lied 333, 1 e keer voorzang, 2 e keer allen. Schriftlezing Mattheus 4: 18-25; Lied 531; Overweging; Orgelspel; Lied HH 386 ‘Wil je opstaan en mij volgen’
Vers 1 voorzang, 2 en 3 allen, 4 voorzang, 5 allen
AFSCHEID EN HERBEVESTIGING
Afscheid van aftredende ambtsdrager – Elma de Bruijn, Jan van Boven, Marijke Stavast.
Presentatie Marty Rijken, Peter Spek;
Opdracht en Gelofte; Aanvaarding en verwelkoming;
Lied 704 vers 1; Persoonlijke woorden van de voorzitter van de kerkenraad;
Dankgebed, voorbeden, stil gebed, onze Vader;
Mededelingen; Slotlied 969
Zegen met gezongen ‘amen’ (431b); Orgelspel

Collecten: 1e Diaconie, De Herberg, 2e Kerk en Eredienst
Pastoraal Diaconaal Centrum de Herberg wil als verlengstuk van de plaatselijke kerkelijke gemeente een tijdelijk huis en geestelijke begeleiding bieden aan individuele gemeenteleden die, om wat voor reden dan ook, even afstand willen nemen van hun woon/werksituatie en zich willen bezinnen op levensvragen.

17 september 2023

Noorderkerk