15 september|10:00 - 11:00

• Tienerkerk

Inleiding:
Startdag jaarthema 2024/2025
Als nieuw! Leven in het licht van Gods koninkrijk.
Centraal bij dit jaarthema staat de gelijkenis ‘De werkers in de wijngaard’ (Matteüs 20, 1-16). In deze gelijkenis is iets te proeven van de vreemdheid én het bevrijdende van het koninkrijk. Jezus zet alle menselijke verwachtingen op zijn kop. De arbeiders die pas laat op de dag zijn begonnen, ontvangen net zoveel loon als de arbeiders die de hele dag gewerkt hebben. Hun loon is geen loon naar werken maar genadeloon. Ondertussen klinkt in deze gelijkenis ook een uitnodiging: je kunt elk uur aanhaken bij het werk in de wijngaard. Als we ons richten op het hemelse licht dat nu al over onze werkelijkheid valt, scherpt dat het zicht op onze verantwoordelijkheid voor de medemens, voor de schepping, voor ons samenleven.

Liturgie
Voor de dienst
Orgelmuziek ~ Welkom & Mededelingen ~ Aansteken kaarsen ~ Moment van Stilte
Voorbereiding
Openingslied 975 Jezus roept hier mensen samen ~ Bemoediging & groet
~ Lied 833 Neem mij aan zoals ik ben (5 keer) ~ Kyriegebed ~ Glorialied 274 Wij komen hier ter eren van uw naam ~ Moment met de kinderen en verhaal
Dienst van het Woord
Gebed voor de opening van de Bijbel ~ lezing Matters 20:1-16 ~ Zingen lied 991: 1, 2, 6, 7, 8 De eersten zijn de laatsten ~ Overweging ~ Orgelmuziek ~ zingen Lied 834 Vernieuwt Gij mij, o eeuwig licht
Dienst van de Dankbaarheid
Gebeden, stil gebed, Video Onze Vader alle talen
~ Mededelingen door ouderling van dienst
Wegzending & Zegen
Slotlied lied 675 Geest van hierboven ~ Zegen beantwoord
met gezongen amen ~ Orgelmuziek.

Collectes:
1e Diaconie, De Herberg
Pastoraal Diaconaal Centrum de Herberg wil als verlengstuk van de plaatselijke kerkelijke gemeente een tijdelijk huis en geestelijke begeleiding bieden aan individuele gemeenteleden die, om wat voor reden dan ook, even afstand willen nemen van hun woon/werksituatie en zich willen bezinnen op levensvragen.
2e Kerk en Eredienst

15 september