De Oekraïense Club laat via de mail weten - met excuus over late berichtgeving vanwege drukte met andere acties- dat het geld van de PGZ Diaconie actie “Goed Doen met Poen” van eind januari 2026,  is besteed aan de aanschaf van een generator voor een vrouw/gezin die 10 weeskinderen opvangt. De generator is eind eerste kwartaal al geleverd. De Oekraïense Club heeft uit eigen middelen voor elk van de kinderen een klein cadeau toegevoegd.